7 ویژگی متفاوت در ماشین برقی کودکان

تفاوت ماشین برقی کودکان

ماشین شارژی امروزه به یکی از محبوب‌ترین وسایل بازی کودکان تبدیل شده است. ماشین شارژِی در انواع مدل‌ها، رنگ‌ها و امکانات گوناگون تولید می‌شود که شما می‌توانید بسته به سلیقه و همچنین توانایی‌ها و سن کودک خود، ماشین شارژی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به بیان 7 تفاوت در انواع ماشین برقی کودکان بپردازیم.

 

فهرست مطالب

 

 

7 ویژگی ماشین برقی کودکان

انواع مدل‌های ماشین برقی، در برخی ویژگی‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند. دانستن این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا بتوانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری در زمان خرید ماشین شارژی داشته باشید. بعضی از ویژگی‌های ماشین شارژی برای کودکان بزرگ‌تر مناسب است. به طور مثال ماشین‌های با سرعت بالا برای کودکان بزرگ‌تر کاربردی‌تر است. داشتن ویژگی‌های گوناگون در ماشین شارژِی باعث تفاوت در قیمت ماشین برقی کودکان نیز می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مختلف ماشین برقی کودکان خواهیم پرداخت.

 

1. ظرفیت ماشین برقی

ظرفیت ماشین برقی

انواع مختلف ماشین برقی کودکان با ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. برخی از ماشین برقی‌ها تک‌نفره و برخی دونفره هستند. نوع دونفره ماشین برقی 2 صندلی برای نشستن کودک دارد. شما باید بسته به نیاز و شرایط یکی از این 2 مدل را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما 2 کودک هم سن هم دارید و می‌خواهید با هم با یک ماشین برقی بازی کنند، بهتر است نوع دونفره آن را انتخاب کنید.

 

2. تعداد موتور

انواع ماشین برقی کودکان در تعداد موتور با هم تفاوت دارند. برخی از مدل‌های ماشین برقی کودکان دوموتوره و برخی دیگر چهارموتوره هستند. نوع دوموتوره ماشین برقی کودکان، سرعت ثابتی دارد و برای کودکان کوچک‌تر مناسب است. مدل چهارموتوره ماشین شارژی چندین سرعت دارد و برای بازی کودکان بزرگ‌تر مناسب است. همچنین نوع دوموتوره ماشین شارژی قدرت کمتری نسبت به مدل چهارموتوره دارد.

 

3. امکانات جانبی

امکانات جانبی ماشین برقی کودکان

بسیاری از ماشین‌های برقی امکانات جانبی گوناگونی دارند. از جمله این امکانات می‌توان به کنترل‌ازراه‌دور، داشتن قابلیت پخش موزیک و فلش‌خور بودن، داشتن چراغ‌های رنگی، داشتن طراحی خاص بدنه ماشین و صندلی چرمی، داشتن بوق با صداهای مختلف و داشتن مانیتور برای پخش کارتون و موزیک اشاره کرد. یکی از امکانات جانبی مفید ماشین شارژی، داشتن قابلیت کنترل‌ازراه‌دور است. این ویژگی به خصوص برای کودکان کوچک‌تری که قدرت کنترل درست ماشین را ندارند، باعث می‌شود که والدین بتوانند سرعت و مسیر حرکت ماشین را کنترل کنند و از بروز حادثه جلوگیری شود. مدل‌های مختلف ماشین برقی بسته به برند و قیمت ماشین برقی کودکان، تعدادی از این امکانات را دارند.

 

4. مدل ماشین شارژی

ماشین‌های شارژی از مدل‌های متنوع و جذابی برخوردار هستند که بسیاری از آن‌ها از مدل‌های ماشین‌های واقعی الهام گرفته شده‌اند. از انواع مختلف ماشین شارژی می‌توان به ماشین شارژی شاسی بلند، ماشین شارژی کلاسیک، ماشین شارژی تویوتا، بنز، BMW ، لامبورگینی و… اشاره کرد. تولید ماشین شارژی با مدل‌های ماشین‌های موجود در بازار، باعث جذابیت بیشتر ماشین شارژی برای کودک شما خواهد شد.

 

5. قدرت و سرعت ماشین

معرفی ماشین برقی

ماشین‌های شارژی، در مدل‌های گوناگون با قدرت و سرعت‌های متفاوت تولید می‌شوند. برخی از ماشین‌های شارژی سرعت بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند و برای بازی کودکان بزرگ‌تر مناسب هستند. همچنین قدرت موتور بعضی از ماشین‌ها بالاتر از ماشین‌های دیگر است و به همین دلیل دارای قدرت بیشتری در سرعت گرفتن، حرکت کردن و تحمل وزن کودک دارند. اگر کودک شما کوچک است و توانایی کنترل ماشین را ندارد، بهتر است ماشین‌هایی با سرعت پایین برای او خریداری کنید. طبیعتاً قیمت ماشین برقی کودکان با بالا رفتن قدرت و سرعت ماشین، بیشتر می‌شود.

 

6. رنگ ماشین شارژی

ماشین‌های شارژی در رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند. معمولاً سعی می‌شود از رنگ‌های شاد و پرطرفدار در بین کودکان مانند قرمز، آبی، زرد و سبز برای رنگ ماشین‌های شارژی استفاده شود. برخی از ماشین‌های شارژی تک رنگ و برخی دیگر 2 رنگ یا چند رنگ هستند. انتخاب رنگ ماشین شارژی باید به سلیقه کودک شما باشد تا از بازی کردن با آن لذت برده و ماشین خود را دوست داشته باشد.

 

7. قیمت ماشین شارژی

قیمت ماشین برقی کودکان

قیمت ماشین برقی کودکان بسته به برند، امکانات، کیفیت، سرعت و قدرت ماشین تفاوت دارد. به‌طور مثال ماشین شارژی دوموتوره نسبت به مدل چهارموتوره قیمت بالاتری دارد. ماشین‌های با سرعت بالاتر، قدرت بیشتر و همچنین امکانات جانبی بیشتر و مدل جذاب‌تر، قیمت بالاتری از دیگر مدل‌های ماشین برقی کودکان دارند. ماشین شارژی‌های دارای مدل‌های خاص و پرطرفدار مانند بنز، تویوتا و لامبورگینی از مدل‌های ساده‌تر ماشین شارژی قیمت بیشتری دارند.

 

 

سخن پایانی

ماشین برقی کودکان یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین اسباب بازی‌هایی است که امروزه در بین کودکان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ماشین برقی کودکان در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود که می‌تواند پاسخگوی انواع سلایق و نیازهای کودک باشد. از جمله برخی از ویژگی‌های متفاوت در ماشین شارژی می‌توان به مدل، رنگ، تعداد موتور، قدرت، سرعت، ظرفیت، امکانات جانبی و قیمت ماشین برقی کودکان اشاره کرد. شما باید با توجه به بودجه خود، سلیقه کودکتان در رنگ و مدل و همچنین سن و توانایی‌های او، اقدام به خرید ماشین شارژی مورد نظر خود کنید.

 

 

سوالات متداول

 

1. نوع دوموتوره و چهارموتوره ماشین شارژی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

ماشین شارژی دوموتوره، قدرت کمتری داشته و همچنین سرعت ثابتی دارد. این ماشین برای بازی کودکان کوچک‌تر مناسب است. ماشین شارژی چهارموتوره اما سرعت‌های بالاتری داشته و برای بازی کودکان بزرگ مناسب‌تر است.

 

2. ماشین برقی کودکان چه مدل‌هایی دارد؟

ماشین برقی کودکان در مدل‌های گوناگون مانند شاسی بلند و کلاسیک تولید می‌شود. همچنین برخی از مدل‌های ماشین‌های شارژی از ماشین‌های واقعی مانند بنز، بوگاتی، لامبورگینی و… الهام گرفته شده‌اند.

 

3. امکانات جانبی ماشین برقی کودکان چیست؟

ماشین‌های شارژی بعضاً دارای امکانات جانبی مختلفی همچون مانیتور پخش کارتون و موزیک، قابلیت فلش‌خور بودن، بوق، چراغ و قابلیت کنترل‌ازراه‌دور هستند.

 

4. در هنگام خرید ماشین شارژی برای کودکان کوچک‌تر، باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟

هنگام خرید ماشین برای کودکان کوچک‌تر، بهتر است ماشینی با سرعت پایین‌تری تهیه کنید. همچنین ماشین شارژی خریداری شده برای کودک شما باید قابلیت کنترل از راه دور داشته باشد تا بتوانید سرعت و مسیر حرکت ماشین او را کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *