مقایسه ماشین شارژی پلیس با بهترین مدل‌های ماشین شارژی کودکان

ماشین شارژی پلیس

ماشین شارژی پلیس یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ماشین شارژی کودکان است. اکثر دختربچه و پسربچه‌ها در کودکی رؤیای بزرگ ‌شدن و پلیس شدن دارند. خرید ماشین پلیس شارژی به کودک کمک می‌کند به این رویا واقعیت ببخشید و حس پلیس بودن را تجربه کند. ازاین‌رو قصد داریم در این مقاله شما را با ماشین پلیس شارژی، مزایای و امکانات آن و تفاوت این محصول با سایر مدل‌ها آشنا کنیم؛ تا بتوانید یک خرید رضایت‌بخش داشته‌ باشید.

ماشین شارژی پلیس: محبوب‌ترین انتخاب در بین کودکان

ماشین پلیس شارژی به دلیل شکل ظاهری و امکانات جانبی شبیه به نمونه واقعی محبوب است. به‌طور مثال آژیر و چراغ چشمک‎‌زن دارد. رنگ‌بندی متنوع از دیگر دلایل محبوبیت ماشین پلیس شارژی است. این محصول در رنگ‌بندی متنوع اما با ظاهری کاملاً شبیه ماشین پلیس واقعی طراحی و به بازار عرضه می‌شود. این نوع از ماشین شارژی در دو نوع 2 موتوره و 4 موتوره در بازار عرضه می‌شود و با باتری کار می‌کند.  نوع 4 موتوره آن از قدرت بیشتری برخوردار است و این ویژگی موجب شده که هم‌زمان 2 کودک هم بتوانند از آن استفاده کنند.

ماشین شارژی کودکان

امکانات ماشین برقی پلیس

ماشین شارژی پلیس همانند دیگر مدل‌های ماشین شارژی، از امکانات مختلفی برخوردار است  که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

کنترل‌ازراه‌دور

برای افزایش ایمنی هرچه بیشتر کودک و اطمینان والدین از سلامت فرزند خود در اکثر مدل‌های ماشین شارژی کودکان از قابلیت کنترل‌ازراه‌دور استفاده می‌شود. این ویژگی در ماشین شارژی پلیس نیز دیده می‌شود.

قابلیت پخش موسیقی

از دیگر امکانات جذاب ماشین شارژی پلیس می‌توان به قابلیت پخش موسیقی اشاره کرد. این ماشین‌ها دارای پورت USB، قابلیت اتصال به بلوتوث یا درگاه کارت حافظه هستند و به کودک اجازه می‌دهند در حین بازی از شنیدن موسیقی نیز لذت ببرد. همچنین برخی از مدل‌ها دارای آهنگ از پیش تنظیم شده هستند که کودک را بیشتر سرگرم می‌کنند.

عکس ماشین شارژی پلیسی

درب‌های بازشو

برای تجربه واقعی‌تر پلیس بودن در اکثر ماشین‌های شارژی پلیس، قابلیت بازشدن درب قرار داده شده است. این ویژگی به کودک اجازه می‌دهد که تا ورود و خروج واقعی را تجربه کند. معمولاً این درب‌ها به‌صورت دستی باز و بسته می‌شوند و حس استفاده از یک ماشین پلیس شارژی واقعی را به کودک القا می‌کند.

کمربند ایمنی

برای افزایش امنیت هرچه بیشتر کودک در حین بازی، به این محصولات کمربند ایمنی اضافه شده است. کمربند ایمنی علاوه‌بر از افزایش ایمنی کودک، راهی برای آموزش فرهنگ و قوانین رانندگی و سرگرمی بیشتر کودک است.

چراغ‌های چشمک‌زن

ویژگی‌هایی که تا اینجا به آن اشاره کردیم در همه مدل‌های ماشین شارژی کودکان معمولاً دیده‌ می‌شود؛ اما ماشین برقی پلیس علاوه‌بر امکانات گفته شده از امکاناتی نظیر چراغ چشمک‌زن نیز برخوردار است. این چراغ‌ها که عمدتاً در جلو و عقب ماشین شارژی پلیس دیده می‌شوند از نوع LED هستند و با خاموش و روشن شدن مداوم، حس یک ماشین پلیس واقعی را به کودک می‌دهند. در برخی مدل‌های ماشین پلیس شارژی این چراغ‌ها به رنگ آبی و قرمز هستند و ترکیب آن‌ها با صدای آژیر تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای کودک رقم می‌زند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین‌های ماشین پلیس برقی

 

مقایسه ماشین شارژی پلیس و دیگر مدل‌های ماشین شارژی کودکان

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تفاوت ماشین برقی پلیس و سایر مدل‌های ماشین شارژی کودکان از قبیل  آفرودی، شاسی‌بلند، مسابقه‌ای، سواری و کلاسیک، راه سازی و خدماتی و کامیون آشنا کنیم.

  • مدل آفرودی در مقایسه با پلیس

ماشین شارژی آفرودی چون مناسب برای رانندگی در محیط‌های ناهموارتر است سیستم تعلیق قوی‌تری، چرخ‌های بزرگ‌تر و قیمت بالاتر دارد. همچنین بدنه این محصولات مستحکم‌تر و مقاوم‌تر است.

  • مدل شاسی‌بلند در مقایسه با پلیسی

طراحی ماشین شارژی شاسی‌بلند ماجراجویانه است. ارتفاع بلندتری از سطح زمین و ظاهری خشن  دارد و قدرت بالاتر موتور موجب افزایش وزن آن شده است.

ماشین برقی پلیس

  • مدل مسابقه‌ای در مقایسه با پلیسی

وجود بال عقب، اسپویلر و سیستم تعلیق پیشرفته، این نوع را به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های ماشین شارژی کودکان تبدیل کرده است و برای بازی‌های هیجان‌انگیز که سرعت بالایی دارند؛ طراحی شده است.

  • مدل سواری و کلاسیک در مقایسه با پلیسی

مدل سواری و کلاسیک ماشین شارژی شباهت زیادی به خودروهای واقعی دارند. طراحی این محصولات برگرفته از ماشین‌های قدیمی و ساده است و  جهت زیباسازی نمای اتاق کودک هم می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

  • مدل راه‌سازی و خدماتی در مقایسه با پلیسی

تفاوت عمده ماشین شارژی پلیس و ماشین شارژی راه‌سازی در طراحی است. در طراحی ماشین شارژی راه‌سازی از ابزارهایی مانند بیل مکانیکی، غلتک و… استفاده شده است.

ماشین شارژی خدماتی به شکل آمبولانس، ماشین آتش‌نشانی و  ماشین‌های حمل‌ونقل  ساخته می‌شود. این نوع ماشین شارژی می‌تواند حس همدلی  را در کودک تقویت کند.

اگر فرزند شما به بازی‌های ماشین‌آلات سنگین و کارهای ساختمانی علاقه دارد یا به خدمات و کمک به دیگران علاقه‌مند است این دو مدل انتخاب مناسبی برای او خواهد بود.

  • مدل کامیون در مقایسه با پلیسی

ماشین شارژی کامیون امکاناتی مثل اتاقک راننده، چرخ‌های بزرگ و بدنه‌ای قوی دارد. همچنین جرثقیل و مخزن از دیگر تجهیزات آن است.

اندازه ماشین شارژی کامیون معمولاً بزرگ‌تر از ماشین شارژی پلیس است و ظرفیت حمل بار نیز دارد.

مزایای بازی با ماشین شارژی پلیس

  • بازی با ماشین پلیس شارژی این امکان را به کودکان می‌دهد که بتوانند در قالب یک پلیس دنیای بزرگسالی را تجربه کنند. تقلید از بزرگسالان برای کودکان لذت‌بخش است.
  • ازآنجایی‌که کودکان به‌صورت مستقل و بدون کمک والدین در این ماشین‌‌ها رانندگی می‌کنند حس اعتماد به‎‌نفس در آن‌ها تقویت می‌شود.
  • ماشین شارژی پلیسی در پرورش خلاقیت کودکان بسیار تأثیرگذار است؛ چون با استفاده از این وسیله می‌توانند قدرت تخیل خود را شکوفا کنند.
  • یکی دیگر از فواید رانندگی برای کودکان آموختن حرکات ریزودرشت و همین‌طور بهبود هماهنگی بین چشم و دست‌ها است.

مزایای ماشین پلیس شارژی

نکات کلیدی برای خرید ماشین شارژی

  • سن و وزن کودک: در خرید ماشین شارژی باید به قدرت موتور آن توجه شود؛ چون اگر وزن و سن کودک بالا باشد ماشین شارژی باید قدرت و ولتاژ باتری بالاتری داشته باشد.
  • کیفیت ساخت: در ساخت ماشین شارژی باید از مواد اولیه مرغوب استفاده شود و طراحی آن دقیق و درست باشد و در برابر ضربه مقاوم باشد.
  • ایمنی: جهت تأمین امنیت کودکان ماشین شارژی باید حتماً کمربند ایمنی و کنترل‌ازراه‌دور داشته باشد و استانداردهای لازم را کسب کرده باشد.
  • کاربری ماشین: هر کدام از انواع ماشین شارژی کاربری متفاوتی دارند و باید به علاقه کودکان توجه شود.
  • بودجه: مدل‌های ماشین شارژی از نظر قیمت با هم متفاوت هستند پس باید باتوجه‌به بودجه شما انتخاب شوند.
  • سهولت استفاده: ماشین شارژی باید به‌آسانی توسط کودک قابل‌استفاده باشد.
  • ویژگی‌های اضافه: مثل بلوتوث و پورت USB و… باتوجه‌به نیاز کودک باید انتخاب شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تمام نکات و تفاوت‌های ماشین شارژی پلیس با سایر مدل‌های ماشین شارژی کودکان را بررسی کردیم. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که کدام مدل برای کودک شما مناسب‌تر است؟

اولین نکته علاقه کودک شما است. بررسی کنید کودک شما به چه نوع بازی‌هایی علاقه‌مند است.

همچنین به سن کودک توجه کنید اگر کودک شما سن کمتری دارد؛ بهتر است ماشین شارژی کوچک‌تر انتخاب شود که قدرت موتور و سرعت پایین دارد. اگر فرزند شما به سواری در محیط‌های ناهموار علاقه دارد بهتر است ماشینی انتخاب کنید که قدرت تعلیق بالاتری دارد.

فضای نگهداری از ماشین هم می‌تواند حائز اهمیت باشد اگر فضای زیادی ندارید ماشین‌های کوچک‌تر برای شما مناسب‌تر است.

با درنظرگرفتن همه این موارد و شناخت انواع مدل‌های ماشین شارژی کودکان می‌توانید یک خرید رضایت‌بخش برای فرزندتان داشته باشید. شما می‌توانید مدل‌های متنوع ماشین شارژی کودک را در فروشگاه اینترنتی ماشین شارژی مشاهده و با بهترین قیمت خرید کنید.

سؤالات متداول

  • ماشین شارژی پلیس برای چه سنی مناسب است؟ 

ماشین شارژی پلیس معمولاً برای سن 3 تا 7 سال طراحی می‌شوند؛ اما براساس ظرفیت ممکن است برای کودکان در سن بالاتر نیز قابل استفاده باشد.

  • آیا قطعات یدکی ماشین شارژی پلیس در دسترس است؟ 

بله. اکثر برندهای معتبر قظعات یدکی ماشین پلیس شارژی مثل باتری، چرخ‌ها، شارژر و… را ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *